لوبیا و خواص آن
نوشته شده توسط : حسین نصیری

لوبیا و خواص آن

لوبیا،خواص لوبیا،لوبیا چیتی،لوبیا سبز،لوبیا پلو مجلسی،لوبیا قرمز،لوبیا سفید

لازم به ذکر است که لوبیا به دو دسته قرمز و سفید تقسیم می گردد که جالب اینجاست که طبیعت لوبیای قرمز گرم و تر و طبع لوبیای سفید معتدل می باشد. در واقع نکته مهم این است که خوردن خوراک لوبیا از سقط شدن جنین جلوگیری می کند و همچنین نطفه و رحم را تقویت می نماید ، بهتر است بدانید که کسانی که قصد بارداری دارند خوردن لوبیا را فراموش نکنند زیرا رحم را برای نگهداری جنین آماده می کند و بسیار مفید است .

لوبیا،خواص لوبیا

بهتر است بدانید که لوبیا موجب زیاد شدن شیر مادر می‎گردد.همچنین   لوبیا از رقیق شدن خون جلوگیری می‎کند و مقاومت بدن را در برابر بیماری‎های عفونی بالا خواهد برد.قابل ذکر است که خوراک لوبیا موجب تقویت حافظه می‎گردد.بهتر است بدانید که کسانی که کم خون هستند از خوراک لوبیا استفاده کنندبرایشان مفید می باشد.

لوبیا،خواص لوبیا

بهتر است بدانید که لوبیا را می‎توان به جای گوشت هم استفاده کرد و بسیار مفید است . قابل ذکر است که برای برطرف شدن سنگ مثانه 200 گرم لوبیا سبز را در یک لیتر آب با کمی نمک پخته میل کنید 3 روز مرتب به عنوان صبحانه ناشتا میل شودتا موثر واقع شود. بدنیست بدانید که  کسانی که خام گیاه‎خوار هستند هیچ وقت از جوانه خام لوبیا استفاده نکنند زیرا سمی است و خطرناک است ، زیرا در لوبیای خام ماده سمی اسید سیانیدریک تولید می‎شود که در اثر طبخ این ماده از بین خواهد رفت .
لوبیا،خواص لوبیا
حوب است بدانید که خوردن خوراک لوبیا موجب صاف شدن صدا می‎شود. قابل ذکر است که کسانی که زیاد سفیدپوست هستند می‎توانند لعاب لوبیا را به پوست خود بمالند و آن گاه در معرض آفتاب قرار گیرند تا پوست آنها برنزه شود. جالب است بدانید که  یک ضماد خوب برای سوختگی است لوبیا را بپزید سپس نرم کنید به صورت ضماد روی سوختگی بگذارید.بهتر است بدانید که شب‎ها لوبیا کم بخورید چون تولید نفخ می‎کند و نفاخ است و باموجب خواب‎های پریشان می‎گردد. قابل ذکر است که خوردن لوبیا به خاطر ماده اینوزیت آن سبب جلوگیری از ریزش مو می‎شود.

لوبیا،خواص لوبیا

جالب است بدانید که لوبیا دارای انسولین گیاهی می‎باشد. در واقع مادرانی که در دوران بارداری و دوران شیردهی در غذای خود لوبیا را قرار می‎دهند باعث بلندشدن قد کودک خود می‎گردد. بهتر است بدانید که لوبیا ضد سوداست.در واقع کسانی که سکته مغزی کرده‎اند در غذای خود لوبیا را قرار دهند. جالب است که خوراک لوبیا فشارخون را پایین می‎آورد. قابل ذکر است که خوردن لوبیا از سرطان مخصوصاً سرطان سینه جلوگیری می‎کند.

لوبیا و خواص آن

مطالب مرتبط:

لوبیا سبز

جوانه ماش و خواص آن

جوانه گندم و طرز تهیه جوانه گندم





:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: